۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار » مدارس
  • شناسه : 5024
  • 18 بهمن 1402 - 8:11
  • 112 بازدید
  • ارسال توسط :
راهکاری جهت ارائه پیشنهادهای موثر در پیشبرد اهداف جامعه در راستای جشنواره علمی پژوهشی تاثریا – دبیرستان دخترانه دوره دوم نیشابور

راهکاری جهت ارائه پیشنهادهای موثر در پیشبرد اهداف جامعه در راستای جشنواره علمی پژوهشی تاثریا – دبیرستان دخترانه دوره دوم نیشابور

یکی از نیازمندی های یک تحقیق موثر ارائه پیشنهادهای مبتنی بر درک شواهد موجود اطلاعات زمینه ای و همچنین مشاهده عوامل محیطی است. ضروری بودن این حیطه از پژوهش افراد را ملزم به رعایت اصولی می کند که بتوانند حقوق و تکالیف خود را به خوبی بشناسند و گامی فراتر به سوی زمینه سازی یک […]

یکی از نیازمندی های یک تحقیق موثر ارائه پیشنهادهای مبتنی بر درک شواهد موجود اطلاعات زمینه ای و همچنین مشاهده عوامل محیطی است. ضروری بودن این حیطه از پژوهش افراد را ملزم به رعایت اصولی می کند که بتوانند حقوق و تکالیف خود را به خوبی بشناسند و گامی فراتر به سوی زمینه سازی یک شرایط مفید بردارند. در این راستا روز یکشنبه ۱۵بهمن ماه ۱۴۰۲ رابط محترم جشنواره علمی پژوهشی تا ثریا ، سرکار خانم آتشی روش هایی برای ایده یابی و راهکار های اصولی نگارش و اینکه دانش آموزان چگونه بتوانند یک راهکار موثر ارائه کنند را به آنها آموخت که باتوجه به مراحل زیر صورت گرفت.

  • درک موقعیت و وضع موجود (دانش آموزان برای ارائه یک پیشنهاد موثر ، نیاز به شناسایی موقعیت موجود دارند که بهترین روش ارتباط و تعامل مستمر با محیط است که در واقع نوعی فراگیری ارتباط جمعی معنا می شود)
  • استفاده از رویکرد تفهیمی (فهم موضوع مورد مطالعه ؛ که دانش آموزان با قرارگیری در جایی مشخص چه تصمیماتی برای بهبود وضع موجود می توانند بگیرند و همچنین بررسی درک شرایط موجود که بر این اساس دانش آموزان متوجه می شوند که اگر خود را به جای آن مشکل قرار دهند در این صورت می توانند راهکاری برای بهبود آن ارائه دهند.)
  • تجزیه و تحلیل و انطباق پذیری و درک نوع نگرش افراد (در این روش دانش آموزان نیازمند ارتباط به صورت مشاهده عوامل پیش زمینه و محتوا اصلی نوع دیدگاه و طرز فکر افراد هستند.)